30 Ağustos 2014 Cumartesi

Üniversite,İnsanlar,Kitaplar

Artık üniversiteyi kazandım,içim rahat.Şu lisede aynı sınıfta olduğum ve nefret ettiğim arkadaşımla yeniden aynı sınıfta olduğumu öğrenmeseydim daha mutlu olurdum,inan.Ağustos bitti ve eylülde kaydım var. Sosyal bilgiler öğretmenliğini çok isteyerek tercih ettim fakat biraz tedirginim.Sanırım tedirgin olmamda atanamama ve kalma korkusu var.Zaten lisede bir senemi heba etmiştim,bilgisayar yüzünden.Çok çalışmam gerekiyor,biliyorum.Bir yandan da işin güzel tarafından baktıkça açılsın artık şu okul demeden edemiyorum.Yavaş yavaş hazırlıklarıma başladım,biraz heyecanlıyım sanki.Sonuçta üniversite bu,koca koca insanlar ve üstelik zeki olduklarına eminim.Umarım hep iyi niyetli insanlara denk gelirim.Umarım lisedeki gibi bir gruplaşma yoktur yeni arkadaşlarımın arasında ve gün geçtikçe de olmaz.Ya benim en çok merak ettiğim kopyacı barbie ne yaptı?Bir yerleri kazanabildi mi acaba?Kız iki sene boyunca ben ve sıra arkadaşımın kopyalarıyla geçti sınıfı.Hiçte gönüllü vermedim doğrusu.En sonunda küstüm ama bu da pek bir işe yaramadı,her türlü kopya çekti benden.Hakkımı hiçte helal etmiyorum.Bu hayatta ne kadar iyiysen insanlar seni kullanmaya çalışıyor.Yediğin kazığın farkındasın ama resmen belki de beni düşündüğü için böyle yapıyordur diye o Polyannacılık düşüncelerinden vazgeçemiyorsun.Hayır arkadaş devir öyle bir yerdeki kimse kimseyi düşünmüyor bu hayatta.İnasanlar öz kardeşine bile affedersiniz ama nasıl kazık atarım diye bakıyor.
  Sevmediğim o lise arkadaşımla aynı sınıfa düştüğüm için çok üzüldüm fakat ben kendim için okuyorum,kimse ilgilendirmez beni.Onu burada Patrick olarak adlandıracağım.Çünkü aynı Sünger Bob'un arkadaşı Patrick'e benziyor.Arkadaş bende üniversiteli oldum ama hala şu çizgi filmlerden kopamıyorum doğrusu.(:Çünkü çizgi filmler beni hayatın acı yüzünden biraz olsun uzak tutuyor ve biraz da olsa gülmemi sağlıyor.Hayal gücümü geliştiriyorlar.Okul açılır açılmaz kendimi hemen kütüphaneye atacağım.Okumak istediğim kitapların listesi bir hayli kabardı çünkü.

Evde sıkıntıdan patlamaktan beş tane kitap bitirdim.İşte onların listesi.



Arnie Waren-Tutkunuzu Keşfedin  
-Bu kitaptan daha öncede bahsetmiştim sizlere gerçekten çok severek okuduğum bir kitap.Şu lys sonucu,tercihlerin belli olması arasındaki elime geçen doğru bir kitap olduğunu düşünüyorum.


İpek Ongun-Yoksa Hayat Daha Mı Zor?
-Yakın bir arkadaşımdan aldım bu kitabı.Hala geriye veremedim.İpek Ongun'un bende yeri ayrıdır.Benim kitapla tanışmamı o sağladı diyebilirim.Bir Genç Kızın Gizli Defteri ile bana okuma sevgisini aşıladı diyebilirim.Bu kitabı da çok başarılı.
Kim Young-Ha-Kendimi Yıkmaya Hakkım Var
-Okuduğum ilk Kore romanı.Şimdiye kadar okuduğum en ilginç kitaplardan biri.Biraz karışık geldi isimler,hatta bir ara okumayı bırakmayı bile düşündüm.Ama ben bir kitabı yarıda bırakmayı hiç sevmem.Çok nadir böyle yaptığım olmuştur.
Tolstoy-Karanlığın Gücü
-Gerçekten okunmaya değer bir kitap.Tolstoy en sevdiğim yazarlardan biri.Tolstoy'un Savaş ve Barış adlı eserini tam bir ayda bitirdiğimi hatırlıyorum.Başı ve sonu hariç pek bir şey kalmadı aklımda doğrusu.Yeniden okumam gerekiyor.
Alain de Botton-Seyehat Sanatı
-Güzel bir kitap,bazı bölümleri sıkıcı geldi doğrusu.Bu kitap sayesinde bir çok yazar ve eserlerini tanıdım.Galiba sıkılmamın nedeni gençlik kitaplarını daha çok seviyor olmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder